Followers

kisah cinta !

CINTA ?
biler cakap psal cinta, ramai yang rasa sakit sangat hati
bile cinta yang dibina selama ni tidak kesampaian...
kadang 2, dah bertahun2 kita bersamanya, tapi akhirnya dia tinggalkan kita...
bile bnda ni jadi rasa sedih sangat
...


biler bnda ni jadi cm nie , kite rase dier main2kan kita..
ape yg kita nmpk semua nye bnda yang negatif psl si dia...
mkn pn x slera, tido pon x lena ,asyik2 nangis je...
mmg waktu tu rse mcm xbtol je...
ape yg kita wat sumenye x jdi...
sampai ade yg kehilangan kerja akibat putus cinta...

mesej asyik nak sumpah seranah je si dia...
kita ungkit balik bnda yg pernah jadi selama ni...
mintak balik bnda2 yg kita prnah bg kt dia...
kita pulgkn hadiah2 yg dia pernah beri pada kita..
emosi telah menguasai diri..
nasihat org sekeliling langsung x dipedulikan...

tapi kowang pernah fikir x semua bnda ni sebab Allah kenapa mewujudkan perpisahan ni...
mungkin dh tertulis si dia bukanlah jodoh kita...
kita seharusnya redha dengan perpisahan ini...
xslh kalau kita nangis atas perpisahan ini tapi tidak lah menangis seperti kehilangan seorang ibu bapa kita...
kita perlu memaafkannya , janganlah pendam dan dendam perasaan itu...


rasa sakit sangat sbb insan yg kita syg tidak berkekalan...
semua ni takdir Allah...
kita x mampu nk lwn..
ALLAH memisahkan kita dengan orang yang kita sayang kerana allah ingin memberi kita orang yang betul2 sayang pada kita ...
Allah juga mahu kita menghargai seseorang dengan ikhlas hati....
Allah sengaja temukan kita pada orang ynag sal
ah kerana Allah mahu menguji kita dan mahu kita sedar yang apa yang kita buat selama ni ada yang salah..
bila org bg nasihat kita..

kita akan berkata...
"kau xfhm ape yg aku rse...kau xde kt tmpt aku,cuba kau yang kena baru kau rasa"...
mmg nashat x rse seperti mana kita rasa...
tapi sekurang2nya dia ada saat kita sedih dan pilu..
jangan lah kita menganggap orang beri nasihat itu tidakk bagus ..
kerana dia sayang kita lah dia beri nasihat pada kita...


Allah x kn beri dugaan pada hambanya jika hambanya tidak mampu menghadapinya...
Allah beri dugaan dan cubaan pada kita sebenarnya..
Allah sentiasa ingat pada kita dan Allah sayan
g pada kita..
jadi bersyukurlah jika kita diberi dugaan atau cubaan dari allah..

janganlah kita letakkan kesalahn ni 100% bekas kekasih kita...
kita perlu nilai balik diri kita sendiri...
mungkin ini dari balasan yang pernah kita buat sel
ama ini, ALLAH nak tunjukkan pada kita betapa sakitnya apabila dipermainkan...
mungkin juga ada kelakuan kita yang membuatkan orang makan hati pada kita,kerana itulah perpisahan ini terjad
i...
jika kita dapat yang betul2 sayangkan kita , bersyukurlah! kerana itu adalah pilihan yang tepat.. INSYAALLAH!x usah lah kita bersusah payah mencari cinta kerana cinta akan datang dengan sendirinya...
paras rupa , harta benda tida mengukur kebahagiaa
n didunia dan akhirat tapi amalan dan didikan agama yang mengukur kebahagiaan dunia dan akhirat...
apa orang kata..
* biar x encem/lawa tapi x lupa apa sebenarn
ya tugas menjadi khalifah didunia ini *
janganlah kita bersedih kerana kehilangan seorang insan tapi bersedihlah jika Allah tidak terima kita sebagai umat dia...
INSYAALLAH ! jodoh kita ditangan allah , sudah tertulis jodoh kita dengan siapa satu hari nanti ....
jika kita baik insyaallah, jodoh kita baik juga... tapi jika kita kurang baik , jodoh kita pn kurang baik...
renung2kan...

kalau kita btol2 sygkn dia, lepaskn dia pergi kepada insan yg dia sayangi...
kita hanya mampu mendoakan dia bahagia bersama orang tersayang...
akan datang seorang insan bernama kekasih pada
kita yang lebih baik darinya..
mungkin akan dtg insan yg lebih bgus daripda yg sebelumnya...
janganlah sesekali kita susah hati dan risau tentang cinta ..
kita perlu doa pada allah ditemukan jodoh yang baikkk...



untuk someone yang wawa sayang...
"awak! kalau teguran saya mintak awak berubah,
awak jgn fikir yg saya x syg dan x suka awak
tapi saya cuma nak awak berubah untuk jadi lebih baik dari sekarang yang dapat membimbing saya"


MAAF ! jika apa yang saya tulis nie membuatkan kamu semua marah dan kata saya kolot tapi inilah realitinya bila putus cinta dan benda nie pn pernah jadi pada saya , saya pernah kecewa kerana cinta .. saya juga pernah hanyut kerana cinta dunia... alhamdulillah! saya sedar sekarang , x semua apa yang kita nak,kita akan dapat ... saya belajar dari kesilapan diri saya sendiri... MAAF sekali lagi .... assalamualaikum ! :)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...